ABBAS GÜÇLÜ
Geleceğe kim damga vuracak?
Bu sorunun cevabı, hiç tartışmasız, kendini iyi yetiştiren donanımlı gençler olacak.
Peki, bu gençler içerisinde kızlar mı yoksa erkekler mi daha öne çıkacak?
Erkekler bozulacak ama sanki hemen her alanda, giderek artan bir şekilde, kızlar bir adım daha önde gidiyor.
Son yapılan bir araştırmaya göre üniversitedeki öğrenci ve Halkevleri’ndeki bursiyer sayısında da kızlar, erkekleri geride bırakmış.
Meclis’te ise henüz yeterli çoğunluğa ulaşamasalar da sayıları hızla artıyor.
Öğretim üyesi ve öğretmen sayıları zaten yüksekti. Medya, reklam, finans, pazarlama ve daha pek çok alanda da çoğunluğu ya çoktan ele geçirdiler ya da geçirmek üzereler.
Geçenlerde Milliyet’te manşet oldu. 3. havalimanı inşaatındaki beyaz yakalıların önemli bir kısmı yine onlardan oluşuyordu.
Bu sektörlere girmeleri imkânsız dediğimiz alanlarda bile boy göstermeye başladılar. Örneğin girmedikleri mühendislik alanı kalmadı!..
Akademiyi sevdiler
Türkiye İstatistik Kurumu’nun gerçekleştirdiği Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre, yükseköğretimde net okullaşma oranı kadınlarda, internet kullanım oranı ise erkeklerde daha yüksek oldu.
İşte araştırmadan önemli satır başları:    
 Öğretim yılı ve eğitim seviyesine göre net okullaşma oranı, 2013-2014 öğretim yılında tüm eğitim seviyelerinde bir önceki yıla göre artış gösterdi.
 2013-2014 öğretim yılında eğitim seviyelerine göre net okullaşma oranı cinsiyet açısından karşılaştırıldığında sadece yükseköğretim seviyesinde belirgin bir fark, göze çarptı. Buna göre 2013-2014 öğretim yılında erkeklerde yüzde 38.9 olan yükseköğretimdeki net okullaşma oranı kadınlarda yüzde 40.9 olarak gerçekleşti.
 Yüksek lisans ve doktora düzeyinde yükseköğretimdeki öğrenci sayısı ele alındığında 2013-2014 öğretim yılında yüksek lisans düzeyindeki erkek öğrenci sayısı bir önceki öğretim yılına göre yüzde 22.8 oranında artarak 154 bin 502, kadın öğrenci sayısı ise yüzde 20 oranında artarak 111 bin 393 oldu.
 Doktora düzeyindeki erkek öğrenci sayısı ise 2013-2014 öğretim yılında bir önceki öğretim yılına göre yüzde 10.4 oranında artarak 38 bin 267’ye ulaştı. Aynı öğretim yılında kadın doktora öğrencisi sayısı ise bir önceki öğretim yılına göre yüzde 2.7 artarak 28 bin 890’a çıktı.
İnternet kullanımı
 Eğitim düzeyi yükseldikçe internetin kullanımı da artıyor.
 Eğitim düzeylerine bakıldığında en önemli fark ilkokul, ilköğretim/ortaokul ve dengi düzeylerinde görüldü.
 İlkokul mezunu erkeklerde internet kullanım oranı yüzde 28.2, kadınlarda yüzde 17 ve bu oran ilköğretim/ortaokul ve dengi mezunu erkeklerde yüzde 69, kadınlarda yüzde 58.1 olup, her iki eğitim düzeyinde de cinsiyetler arasındaki fark 11 puan olarak gözlendi.
Yaygın eğitim
 Halk eğitim merkezlerindeki kursiyer kadın sayısı erkeklerden 1.5 kat fazla.
 Yaygın eğitim kurumlarındaki kursiyer sayıları incelendiğinde 2012-2013 döneminde hem kadın hem de erkeklerin en fazla gittiği kursun halk eğitim merkezleri olduğu görüldü. Bu merkezlerde kursiyer olan kadın sayısı 2 milyon 748 bin 881 iken erkek sayısı 1 milyon 785 bin 970 oldu. Mesleki eğitim merkezlerinde kursa katılan erkek sayısı 199 bin 940 olup, bu sayı 46 bin 128 olan kadın kursiyer sayısından 4 kat fazla.
Özetin özeti: Kadınlarımız, daha eğitimli ve hayatın bir parçası olduğu sürece, hem yaşam kalitemiz yükselecek hem de daha çok üreten bir toplum olacağız. Peki ya biz erkekler? Koltukları kaptırmamak için hem çok daha fazla çalışacağız hem de onları ayakta alkışlayacağız...


Post a Comment

Daha yeni Daha eski