Bilmece bildirmece
*Aldır abası, yeşildir cübbesi 

*Bir kuyum var, iki türlü suyum var

*Gölgesiz dağlar aşar 

*Hak Taala hoş yaratmış Bir yeşil dal üstüne Kenarı zil varak Ortası altın varak

*Açarsam dünya olur yakarsam kül olur 

*Uzaktan baktım hiç yok yakından baktım pek çok 

*Eğri oturalım, doğru konuşalım. 

*Yeşil mantolu, kırmızı entarili, siyah düğmeli. 

*Yeter Çektiğim! 

*Geceleri fener, gündüzleri söner.

*Bir sözdür ki şeytan kaçar, Bir anahtardır, her kapıyı açar…

*Minarede ses, Ölümsüz nefes 

*Eğilirsin kalkarsın, Engelleri yıkarsın, Bazen perde açılır, Sen Kabe’ye bakarsın.

*Duygular içinde pirdir, Onsuz hayat zehirdir.

*Eğri oturalım, doğru konuşalım.

*Ben iki hasretlinin arasında dururum. Onları konuştururum. 

*Şehirden şehire koşarım, köyden köye giderim fakat hiç hareket etmem. 

*Gece gündüz yufka açar! 

*Sarıdır sallanır, dalında ballanır.

*Bir acaib nesne gördüm Alem bilir ismini Başını sürter kendini Öldürür cismini 

*Het didim Met didim Git şuraya Yat didim 

*Çıt demeden çalıya düşer 

*Gökte açık pencere, kalaylı bir tencere. 

*Tırnağından övür alır Burnundan boğazlanır 

*Dağdan gelir dat gibi Kolları var bıdak gibi Eğilir bir su içer Beğirir oğlak gibi. 

*Bir bağım var uzundur uzun 

*Ala bakar mora bakar Oturmuş bakla satar Baklanın okkası kaça dedim Çıldır çıldır yüzüme bakar 

*Fini fini fincan, İçi dolu mercan. 

*Biz biz idik biz idik, Otuz iki kız idik Ezildik buzulduk, Bir araya dizildik. 

*Sayılmaz koyunum içinde bir koçum var

*On ay yatar, İki ay kalkar, Feneri yakar, Etrafa bakar.

*Canlı gider, cansız kovalar.

*Başımda saç yok, içimde tat çok.

*Kandilde var, mumda yok, Mendilde var, çulda yok. 



Post a Comment

Daha yeni Daha eski